A
O
I
A

Trwa wczytywanie...

  • Wrzesień 2020
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  •  
  •  
  •  
  • JAK DO NAS TRAFIĆ

    ul. Zachodnia 54/56, Łódź 90-403
    42 633 26 41
    tel. pn./pt. 8:00-16:00
    sekretariat@aoia.pl

    Kasa biletowa
    tel. 42 633 26 41, w. 16

    kasa biletowa I piętro
    wtorek 11:30-15:30
    środa-czwartek 16:00-18:30
    oraz pół godziny przed rozpoczęciem imprezy
    UWAGA! płatność tylko gotówką

    Redukcje.pl

    PROJEKT

    Projekt Redukcje.pl traktuje Internet jako kanał transmisyjny do prowadzenia artystycznej narracji, której tematem jest redukcja czynności życiowych człowieka w sytuacji kryzysu oraz redukcja jako metoda osiągania minimalizmu w sztuce współczesnej teatru, tańca oraz filmu. W ramach projektu zostaną wyprodukowane video interpretacje klasycznych tekstów S. Becketta, T. Manna, będzie zaprezentowany repertuar współczesnego teatru tańca, opatrzony komentarzami krytycznymi twórców i teoretyków oraz stworzona animacja Niezbędny słownik młodego teatromana. Kontekst dopełni cykl spotkań dotyczących minimalizmu we współczesnym kinie. Projekt zawiera wydarzenia adresowane do młodych i dorosłych odbiorców, w tym seniorów oraz dzieci, nauczycieli i rodziców.

    Bezprecedensowe okoliczności wystąpienia epidemii w współczesnym świecie zredukowały ludzkie życie do najpotrzebniejszych czynności. Zweryfikowały potrzeby i hierarchie wartości. Teatr z dużych bezpośrednich widowisk został zredukowany do projekcji na ekranie telefonu. Życie społeczne ograniczono do trybu oczekiwania i ochrony. Ograniczanie, minimalizm, redukowanie będzie tematem projektu Redukcje.pl Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych, by podjąć z widzem rozmowę o egzystencji człowieka za pomocą kanonicznych tekstów literackich (Beckett, Mann) i współczesnych dzieł popkultury takich, jak taniec i film. Projektowany tu cykl prezentacji online tworzy spójny dyskurs o sztuce postmodernizmu, która redukcję czyni powszechnie używanym narzędziem formalnym, czyni z niej emblemat. Ale tym samym nie umniejsza opowieści o człowieku, a paradoksalnie minimalizm formy pozwala na rozmach opowieści. Redukcja daje metaforę nieskończoności i złożoności egzystencji.

     

    Wirtualna Scena Tańca AOIA:

    • czwartki: wywiady z ludźmi tańca
    • soboty: rozmowy z twórcami + spektakle

    WIRTUALNA SCENA TAŃCA AOIA ONLINE - link poniżej

    http://www.aoia.pl/wydarzenie/2020/7/3/redukcjepl-wirtualna-scena-tanca-aoia

    Redukcje.pl_KINO

    Redukcje.pl Mistrzowie Kina Europejskiego i ich spadkobiercy. Od 20 lipca do 15 października 2020 zapraszamy na cotygodniowe spotkania z legendami kina. Mariola Wiktor, nasza specjalistka d/s edukacji filmowej nie tylko przywoła filmy i twórców, którzy pisali historię X Muzy ale wskaże ich spadkobierców i kontynuatorów w kinie współczesnym. Opowiemy o kinie autorskim, festiwalowym, minimalistycznym. 

    MISTRZOWIE KINA EUROPEJSKIEGO I ICH SPADKOBIERCY - filmowe spotkania online link ponżej 

    http://www.aoia.pl/wydarzenie/2020/7/2/redukcjeplmistrzowie-kina

    Premiera 25 wrzesien 2020

    "Usta w ogniu" Video-performance oparty na tekście S. Becketta "Nie ja", reż. A. Ciszowska, wyk. K. Klimczak

    https://www.facebook.com/aoia.lodz/videos/287064259391530

    https://www.facebook.com/aoia.lodz/videos/232283414679451/

    USTA W OGNIU | TRAILER 1

    https://www.facebook.com/aoia.lodz/videos/779734432781083/

    USTA W OGNIU | TRAILER 1

    https://www.facebook.com/aoia.lodz/videos/668878357169515/

     

    20 WRZEŚNIA

    Teatr _Starter (realizacja K. Zamarło, według pomysłu A. Ciszowska) - animowany słownik teatralny dla najmłodszych. Prapremiera

    20 PAŹDZIERNIKA 

    Śmierć Wenecji
    Inspirowana motywami znanymi z opowiadania „Śmierć w Wenecji” impresja filmowa w reż. Marcina Brzozowskiehgi i Wacława Mikłaszewskiego to próba uchwycenia w videoartowej formie niezmiennej i niepodlegającej zmianom cywilizacyjnym i technologicznym potrzebie spotkania i fascynacji drugim człowiekiem.
    Projekt realizowany przez Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych przy wsparciu Pracowni Performatywnej vnLabu Szkoły Filmowej w Łodzi, Teatru Szwalnia, Fundacji Isyrius i Cinemavison, stanowi również platformę badania artystycznych środków wyrazu wywodzących się z praktyk teatralnych w przestrzeni nowych mediów. Zdjęcia realizowane są w okolicach Pogorzelicy, w Zachodniopomorskiem.
    Trzon historii jest relacją starszej nauczycielki gry na skrzypcach i młodej dziewczyny, które nawiązują specyficzne porozumienie, oparte na tlącej się w człowieku pasji, czułości względem innych, miłości do przyrody i piękna. Opowieść jest refleksją nad możliwymi dzisiaj międzypokoleniowymi transferami perspektyw i sposobów widzenia oraz słyszenia świata.
    Projekt wyróżnia również proces powstawania – całość ekipy stanowią prawie wyłącznie aktorzy, a scenariusz pisany był w duchu nawiązania specjalnej bliskości wobec osobowości obsady biorącej udział w przedsięwzięciu: Jadwigi Jankowskiej Cieślak (aktorka teatralna i filmowa, laureatka Złotej Palmy w Cannes („Inne spojrzenie”), Grzegorza Mikołajczyka („Obywatel”, „Pod mocnym aniołem”) i po raz pierwszy na ekranie, Antoniny Brzozowskiej.
    Projekt powstaje jako część przedsięwzięcia Redukcje.pl dofinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kultura w sieci”.
    Scenariusz i reżyseria: Marcin Brzozowski, Wacław Mikłaszewski
    Zdjęcia: Błażej Grochulski, Wacław Mikłaszewski
    Producent: Anna Ciszowska
    Koproducenci: Marcin Brzozowski, Wacław Mikłaszewski, Alina Sztoch, Przemysław Sztoch
    Asystent produkcji: Ewa Łukasiewicz

    Marcin Brzozowski – dr hab. sztuk teatralnych, aktor, reżyser, prodziekan Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi. Kierownik i koordynator artystyczny Teatru Szwalnia. Inicjator wielu projektów edukacyjnych i artystycznych. Laureat i uczestnik wielu międzynarodowych festiwali: I Międzynarodowy Festiwal w irackim Erbil ( I Nagroda Grand Prix dla najlepszego Aktora (2011), Festiwalu Szkół Teatralnych w Moskwie ( (2007 i 2010, 2011) Fringe Festival w Edynburgu (w 2010 i 2012 nominowany do nagrody The Arches Brick Award 2012). Jego monodram Clapham Junction przyniósł mu pierwszą nagrodę na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych (2001), pierwszą nagrodę na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktowa we Wrocławiu (2002), trzecią nagrodę na I Przeglądzie Monodramu Współczesnego w Warszawie (2003) oraz wyróżnienie na Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym Zdobywca nagrody filmowej im. Zbyszka Cybulskiego w 2007 r. dla najlepszego aktora filmowego w Polsce.
    Wacław Mikłaszewski -– absolwent Wydziału Aktorskiego, doktorant w PWSFTviT w Łodzi. Zajmuje się badaniem i rozwijaniem nurtu improwizacji oraz form digitalowych w pracy aktorskiej. Koordynator Pracowni Performatywnej vnLabu PWSFTviT w Łodzi. Współpracuje z łódzkim Teatrem Szwalnia. Wykładowca gościnny na Wydziale Teatralnym Konserwatorium Królewskiego, Ecole Superieure Des Arts w Mons, w Belgii. Realizuje również strategie, szkolenia i programy warsztatowe w zakresie nowoczesnych środków wyrazu w działalności artystycznej oraz przy kampaniach wizerunkowych i marketingowych.
    Laureat Grand Prix 28 Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Działa niezależnie. Eksperymentuje z różnymi dziedzinami sztuki: pisze i rysuje.

    REDUKCJE.PL
    Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Kultura w sieci.

     

     



    zapraszamy



    Wróć do strony głównej
  • Wrzesień 2020
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  •  
  •  
  •