A
O
I
A

Trwa wczytywanie...

  • Marzec 2024
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •  
  • JAK DO NAS TRAFIĆ

    ul. Zachodnia 54/56, Łódź 90-403
    42 633 26 41
    tel. pn./pt. 8:00-16:00
    sekretariat@aoia.pl

    Kasa biletowa
    tel. 574-270-096

    Opłaty za zajęcia i wydarzenia prosimy kierować na konto:

    Numer konta: PKO BP 56 1020 3408 0000 4402 0402 2349 PLN



     

     

    „WYWIAD”

    Fundacji Kamila Maćkowiaka

    15 kwietnia 2018, godz. 19:00

    Doświadczony dziennikarz ma za zadanie przeprowadzić tytułowy wywiad z „nową” gwiazdą filmową – ulubienicą milionów, szczególnie młodego pokolenia. Bohater jest całkowicie nieprzygotowany do wywiadu, który ma przeprowadzić. W pierwszych scenach wyraźnie widać zniechęcenie doświadczonego dziennikarza do tego, co mówi młoda gwiazda. Dowcipne dialogi między dwójką bohaterów, czy pomyłki wynikające z niewiedzy dziennikarza są jednak tylko wstępem do właściwej akcji.

    Zaletą spektaklu jest nieustanne mylenie widza. Wciąż zmieniają się reguły gry, wciąż odwracają się relacje. Wydaje się, ze w rozpoczętej leniwie grze psychologicznej głupiutka gwiazdka jest bez szans w starciu ze starym, cynicznym życiowym wyjadaczem. Jednak zawsze w momencie, gdy wydaje nam się, ze rozgryźliśmy intrygę i ze opowieść zmierza się w stronę banalnego rozwiązania, fabuła wywraca się do góry nogami.
    Spektakl traktuje także o potrzebie, którą wzmagają dzisiejsze czasy: potrzebie kreowania własnego wizerunku. Ważniejsze jest budowanie niezwykłego i oryginalnego obrazu własnej osoby, niż nasze prawdziwe „ja”. Od tego, jacy naprawdę jesteśmy ważniejsze jest kreowanie wyobrażenia na nasz temat, PR-owego obrazu tworzonego dla innych. Za cenę daleko idącego odstępstwa od rzeczywistości ważniejsze jest to jak się wykreujemy. W tym procesie powoli zacierają się granice między tym jak jest, a jak byśmy chcieli, żeby było… Zacierają się niestety nie tylko na użytek innych, ale także dla nas samych.

    Spektakl mówi także o sile oddziaływania, wręcz stwarzania rzeczywistości przez media i o tym jak bardzo nami one manipulują będąc zarazem istnym poligonem walki o to jaką kto ma siłę przebicia, kto na ile może na rzeczywistość wpływać, tworzyć wyobrażenia o otaczających nas sytuacjach, zdarzeniach, by uzyskać zamierzony przez siebie efekt… Nie ma już wartościowania, nie ma moralnej „jakości”, nie ma intymności i ważności. Liczy się tylko to, co może być i na ile może być elementem tworzącym sensację. Ważne staje się to, co może zelektryzować innych z naszego otoczenia w myśl zasady „wszystko na sprzedaż”.

    Sfery naszego życia stają się materiałem do handlowania w pogłębiającym się, narcystycznym ekshibicjonizmie. W tej rzeczywistości gubi się rozróżnienie na rzeczy istotne na korzyść chwili, potrzeby rozrywki, doraźności. Sąsiadują tutaj ze sobą sprawy fundamentalne, dramatyczne oraz plotkarsko -sensacyjno-rozrywkowe. Wszystko staje się produktem. My stajemy się produktem.

    W spektaklu główne role zagrają Karolina Sawka – pamiętna Nel z ekranizacji „W pustyni i w puszczy”, obecnie studentka wydziału aktorskiego Łódzkiej Szkoły Filmowej oraz Paweł Ciołkosz – gwiazda emitowanego właśnie w TVN serialu „Singielka”, aktor teatralny, filmowy, mistrz dubbingu.
    Spektakl reżyseruje Waldemar Zawodziński – reżyser, scenograf, wieloletni dyrektor artystyczny Teatru im. S. Jaracza w Łodzi.
    Scenografią zajmie się, wcześniej już współpracująca z Fundacją, autorka komiksów do spektaklu „AMOK”, Maria Balcerek.

    bilety@fundacjamackowiaka.org, tel. 794 460 500



    bilety: Fundacja Kamila Maćkowiaka, tel. 794 460 500 (od 13:00 do 19:00) - impresariat



    Wróć do strony głównej
  • Marzec 2024
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •