A
O
I
A

Trwa wczytywanie...

  • Grudzień 2023
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •  
  • JAK DO NAS TRAFIĆ

    ul. Zachodnia 54/56, Łódź 90-403
    42 633 26 41
    tel. pn./pt. 8:00-16:00
    sekretariat@aoia.pl

    Kasa biletowa
    tel. 574-270-096

    Opłaty za zajęcia i wydarzenia prosimy kierować na konto:

    Numer konta: PKO BP 56 1020 3408 0000 4402 0402 2349 PLN



     

     

    PRAKTYKI STUDENCKIE

    Tryb odbywania praktyk studenckich 

    w Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych

     

    Wymagania dla praktykanta: 

    • Znajomość profilu działalności ośrodka na podstawie strony www.aoia.pl, fb, instagram, BIP  
    • Portfolio (dotyczy praktykantów z kierunków grafika i fotografia, animacja)
    • List motywacyjny 

     

    Tryb przyjmowania na praktyki :

    • Rozmowa kwalifikacyjna z Dyrektorem Ośrodka 

     

    Tryb praktyk:

    1. Wprowadzenie do funkcjonowania ośrodka. Przedstawienie misji i sposobów jej realizacji.    

    Prowadzenie: dyrektor. Czas trwania 2h 

    Zakres pracy: wprowadzenie teoretyczne

     

    2. Sposoby finansowania instytucji kultury. 

    Miejsce praktyk: księgowość. Czas trwania 2h

    Zakres pracy: lektura dokumentów prawnych i wprowadzenie teoretyczne, analiza dokumentacji

     

    3. Warunki pracy merytorycznego pracownika instytucji kultury.

    Miejsce praktyk: kadry. Czas trwania 3h

    Zakres pracy: lektura Prawa pracy, omówienie zasad zatrudnienia oraz praw i obowiązków pracowniczych

     

    4. Administracja ośrodka kultury, znaczenie zamówień publicznych, organizacja pracy działu technicznego

    Miejsce praktyk: administracja. Czas trwania 3h

    Zakres pracy: lektura fragmentów ustawy o zamówieniach publicznych, omówienie pracy działu technicznego, ogląd i omówienie funkcji wybranych  pomieszczeń ośrodka (scena, reżyserka, sale prób, magazyny) 

     

    5. Promocja wydarzeń kulturalnych, administracja mediów społecznościowych, kontakt z mediami, kontakt z widzem, PR.  

    Miejsce praktyk: promocja. Czas trwania 15 h

    Zakres pracy: wprowadzenie teoretyczne, obserwacja, tworzenie komunikatów prasowych, obsługa informacyjna widzów, projektowanie kampanii informacyjnej dla wydarzeń, dokumentacja, tworzenie fotorelacji, obsługa widzów podczas wydarzeń

     

    6. Tworzenie wniosków aplikacyjnych , produkcja wydarzeń kulturalnych , koordynacja. 

     

    Miejsce praktyk: produkcja. Czas trwania 15 h

    Zakres pracy: wprowadzenie teoretyczne, obserwacja, projektowanie wydarzeń i ćwiczenia z formularzami aplikacyjnymi (DT, Dotacje celowe UMŁ, Wnioski MKIDNiS)

     

    7. Animacja kulturalna. 

     

    Miejsce praktyk: dział programowy. Czas trwania 15 h

    Zakres pracy: wprowadzenie teoretyczne, uczestnictwo w zajęciach praktycznych i wydarzeniach, obserwacja, projektowanie wydarzeń edukacyjnych, asystowanie przy działaniach rewitalizacyjnych, edukacyjnych z zakresu teatru, tańca i filmu

      

    Wykaz godzin 

    Wprowadzenie do funkcjonowania ośrodka. Przedstawienie misji i sposobów jej realizacji.

    2h 

    Sposoby finansowania instytucji kultury. 

    2h 

    Warunki pracy merytorycznego pracownika instytucji kultury.

    3h

    Administracja ośrodkiem kultury, znaczenie zamówień publicznych, organizacja pracy działu technicznego

    3h

    Promocja wydarzeń kulturalnych, administracja mediów społecznościowych, kontakt z mediami, kontakt z widzem, PR.  

    15h

    Tworzenie wniosków aplikacyjnych , produkcja wydarzeń kulturalnych , koordynacja. 

    15h 

    Animacja kulturalna. 

    15h  do 40 h max 

    Scena Tańca AOIA – zadania kuratorskie. 

    10 h 

    Razem 

    65 h minimum  do 105 h max 

     

    Metody pracy:

    Analiza dokumentów prawnych i operacyjnych instytucji kultury, 

    Poznawanie przez wywiad, 

    Obserwacja, 

    Projektowanie, 

    Ćwiczenie w zakresie produkcji i koordynacji, 

    Asystowanie podczas zajęć edukacyjnych i artystycznych, 

    Tworzenie materiałów promocyjnych i edukacyjnych ,

    Praca warsztatowa,

    Tworzenie wydarzeń, 

    Obsługa wydarzeń kulturalnych. 




    Efekty: 

    Praktykant zna :

    Zasady organizacji pracy instytucji kultury;

    Zasady prawne funkcjonowania instytucji kultury i warunki zatrudnienia pracowników na różnych szczeblach; 

    Sposoby finansowania wydarzeń kulturalnych z dotacji celowych i instytucji kultury z dotacji podmiotowej; 

    Dokumenty prawne: statut instytucji kultury, ustawa o instytucji kultury; 

    Różnicę pomiędzy trybem zatrudnienia na umowę zlecenie, umowę o dzieło, umowę o pracę;

    Zasady organizacji pracy teatralnych zespołów teatralnych; 

    Zasady organizacji warsztatów edukacyjnych; 

    Zasady etyki teatralnej; 

    Metodologię pracy z amatorami (seniorami, dziećmi, młodzieżą, dorosłymi) podczas zajęć tanecznych, teatralnych, filmowych i muzycznych; 

    Organizację pracy artystycznej ośrodka; 

    Zasady pracy kuratorskiej; 

     

    Praktykant umie: 

    Wypełniać wnioski aplikacyjne o dofinansowanie; 

    Szukać dofinansowań wydarzeń edukacyjnych i artystycznych;

    Konstruować plany koordynacyjne projektów i wydarzeń; 

    Tworzyć harmonogramy zadań;

    Tworzyć bazy danych; 

    Tworzyć materiały promocyjne dla różnych zastosowań; 

    Tworzyć konspekty warsztatów i wydarzeń edukacyjnych; 

    Przeprowadzić podstawowe animacje; 

    Projektować wydarzenia edukacyjne; 

     

    Praktykant dostaje:

    od 65 do 105 godzin merytorycznej pracy praktycznej i teoretycznej w miejskim ośrodku kultury; 

    możliwość nawiązania kontaktów zawodowych;

    możliwość wykazania się jako potencjalny przyszły pracownik instytucji kultury; 

     


    Galeria /




    Wróć do strony głównej
  • Grudzień 2023
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •