A
O
I
A

Trwa wczytywanie...

  • Luty 2017
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  •  
  •  
  •  
  •  
  • JAK DO NAS TRAFIĆ

    ul. Zachodnia 54/56, Łódź
    42 633 26 41, 605 297 887
    tel. pn./pt. 8:00-16:00
    sekretariat@aoia.pl

    Kasa biletowa
    tel. 42 633 26 41, w. 16

    • pokój 33 III piętro, poniedziałek-piątek 10:00-15:30
    • kasa biletowa I piętro wtorek-czwartek 16.00 - 18.30 oraz pół godziny przed rozpoczęciem imprezy

    Partnerzy

       

      

    Łódzki Teatr Piosenki

    Łódzki Teatr Piosenki powstał w Łodzi 5 października 2012 r. z inicjatywy wokalisty i aktora Michała Maj Wieczorka. Działalność Teatru zainaugurował spektakl „Z marzeń  i snów" będący muzyczną opowieścią o Łodzi - mieście narodzin Teatru.

    W skład zespołu Teatru wchodzą absolwenci Akademii Muzycznej w Łodzi i Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach m.in.: Emilia Kudra, Paulina Makulska, Marta Gabryelczak, Monika Kamieńska, Karolina Kasper,  Łukasz Handzel, Katia Konieczna, Dagny Cipora, Aleksandra Skonieczna (wokaliści), Michał Makulski  (pianista, kompozytor, aranżer), Michał Nowak (kontrabasista), Tomasz Stachurski (perkusista), Rafał Rydyger (skrzypce). Opiekunem artystycznym i menedżerem Teatru jest Michał Maj Wieczorek. Teatr nie ma stałej siedziby, wystawia spektakle m.in. w Pałacu Poznańskiego w Łodzi, Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych w Łodzi, Łódzkim Domu Kultury oraz Mazowieckim Instytucie Sztuki  w Warszawie.

    Główny profil Teatru stanowią tematyczne widowiska muzyczne o charakterze rozrywkowo - edukacyjnym. Repertuar Teatru tworzony jest w oparciu o dwa dominujące cykle widowisk: „Muzyczne wspomnienie o…” oraz „Muzyczne podróże”. Cykl „Muzyczne wspomnienie o…” ma na celu prezentację sylwetek wybitnych artystów, których dokonania trzeba ocalić od zapomnienia natomiast cykl „Muzyczne podróże” jest atrakcyjną prezentacją kultury, obyczajów i unikatowej specyfiki mentalnej, geograficznej i historycznej poszczególnych krajów świata. Cykle systematycznie poszerzane są o nowe widowiska poświęcone kolejnym artystom i krajom świata. 

    Teatr współpracuje m.in. z Muzeum Miasta Łodzi, Akademickim Ośrodkiem Inicjatyw Artystycznych, Łódzkim Domem Kultury, Muzeum Kinematografii w Łodzi, Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi , Domem Wydawniczym Księży Młyn, Filmoteką Narodową, Festiwalem Piosenki Retro w Warszawie, Festiwalem Łódź Miastem Kobiet, Radiem Łódź, Uniwersytetem III Wieku im. Heleny Kretz oraz Zespołem Muzyki Narodów Słowiańskich „Bałałajki”.

    Misją Łódzkiego Teatru Piosenki jest afirmacja urody życia, rozwijanie wrażliwości oraz szeroko rozumiana edukacja.

    Nagrody Łódzkiego Teatru Piosenki:

    „Złoty Liść Retro 2013” na Festiwalu Piosenki Retro w Warszawie za spektakl „Przeminęło z Foggiem”

    Spektakle Łódzkiego Teatru Piosenki: 

    „Ach, to boskie, włoskie życie!", „Pociąg do Hollywoódź”, „Wiosna w Paryżu", „Sztuczny miód", „Miłość ci nic nie wybaczy”, „Przeminęło z Foggiem", „Wiosna, ach to ty!", „Gdy wiosna nad ziemią szaleje od bzu", „Królowa Swing", „Tańcząca Eurydyka", „New York, New York!", „Muzyczne noce i dnie polskiego filmu", „Z marzeń i snów”, „Tajemnica zimowej nocy", „Radość listopadowej nocy".

    KONTAKT:
    dyrektor artystyczny, menedżer: Michał Maj Wieczorek: tel. 695-528-863, mail: lodzkiteatrpiosenki@gmail.com
    Adres facebookowy: https://www.facebook.com/%C5%81%C3%B3dzki-Teatr-Piosenki-653143144705240/

     

        


    Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

    Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi to uczelnia z 23-letnim doświadczeniem. Oferta edukacyjna to ponad 20 kierunków studiów i ponad 100 unikalnych specjalności.  Akademia oferują studia I, II stopnia, studia podyplomowe oraz studia on-line. Kształcimy na kierunkach: humanistycznych, ekonomicznych i artystycznych.

    AHE stawia na praktykę, zajęcia prowadzone są metodą projektową. Absolwenci nie tylko zdobywają wiedzę, ale również uczą się kreatywności.

    Szczegóły dotyczące wszystkich kierunków znajdziecie na stronie www.ahe.lodz.pl

     

          

    Fundacja „Art of Breaking”

    Fundację „Art of Breaking” tworzą ludzie pełni pasji, energii i uśmiechu. Naszym powołaniem od samego początku jest: „Kształtowanie postaw młodych osób poprzez rozwój ich pasji!”

    Działamy zgodnie z powszechnie znaną w świecie kultury hip hop zasadą „Each one teach one” („każdy uczy każdego”) promowaną przez jednego z naszych ambasadorów Edmundo Loayzę (Bboy Poe One). Naszym podopiecznym pokazujemy, że życie może wyglądać zupełnie inaczej niż dotychczas, a każde marzenie jest możliwe do spełnienia.

    Fundacja Art of Breaking zrzesza artystów i pedagogów wierzących, że w życiu nic nie dzieje się przez przypadek. Nasze drogi skrzyżowały się po to, by wspólną ideę zamienić w czyn. Jako jednostki odnaleźliśmy już swoje życiowe powołanie. Teraz, łącząc siły zmierzamy wspólnie w jednym kierunku – niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Jesteśmy wdzięczni za to, co mamy i chcemy dzielić się tym z innymi.
    http://artofbreaking.pl/o-nas/

     

    Fundacja Instytut Teatralny im. Mieczysława Hertza

    Fundacja Instytut Teatralny im. Mieczysława Hertza została powołana do życia w marcu 2016 r. przez reżysera i pedagoga Jacka Orłowskiego.
    20 października odbyła się inauguracja Fundacji, w ramach której na dawnej scenie Teatru 7.15. w Grand Hotelu zaprezentowano czytanie sztuki Mieczysława Hertza pt. „Ananke” w reż. Jacka Orłowskiego.

    Podstawowym celem Fundacji jest ochrona dziedzictwa kulturowego Łodzi w zakresie twórczości artystycznej związanej z teatrem. Działalność naukowa i artystyczna Fundacji będzie prowadzona w trzech obszarach określonych jako: dokumentacja, edukacja i kreacja. „Dokumentacja” to przede wszystkim pozyskiwanie i przekazywanie do archiwum państwowego wszelkiego rodzaju dokumentów związanych z historią łódzkiego teatru. „Edukacja” to upowszechnianie wiedzy na temat dziejów teatru w Łodzi, a także warsztaty dla osób zainteresowanych aktorstwem i reżyserią. „Kreacja” to przede wszystkim tworzenie projektów badawczych o charakterze naukowym i artystycznym. W tym obszarze działania Fundacji będą powstawały m.in. przedstawienia teatralne i filmy dokumentalne.

    Zarząd Fundacji: funkcję prezesa pełni prof. nadzw. dr hab. Jacek Orłowski, a funkcję członka zarządu absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi  - Jakub Kopania. 

    W skład rady programowej wchodzą:

    1. Anna Olszewska (farmaceutka, badacz dziejów rodziny Hertzów, prawnuczka  Mieczysława Hertza)
    2. Tomasz Bocheński (prof. nadzw. dr hab. na Uniwersytecie Łódzkim, kierownik Katedry Literatury Polskiej XX i XXI wieku, literaturoznawca, pisarz, krytyk teatralny, pedagog)
    3. Piotr Karczewski (prof. nadzw. Dr hab. na ASP w Łodzi, dziekan Wydziału Grafiki i Malarstwa, grafik, plakacista, pedagog)
    4. Jacek Kusiński (artysta fotografik, wydawca)
    5. Jacek Orłowski (prof. nadzw. dr hab. w PWST w Krakowie i Szkole Filmowej w Łodzi, dziekan Wydziału Reżyserii Dramatu w PWST w Krakowie w kadencji 2008 – 2012, reżyser, pedagog)
    6. Dominik Połoński (dr hab. w Akademii Muzycznej w Krakowie i w Akademii Muzycznej w Łodzi, wiolonczelista wirtuoz, pedagog)
    7. Paweł Spodenkiewicz (socjolog, historyk, autor książek związanych z historią Łodzi, pracownik łódzkiego IPN)
    8. Bronisław Wrocławski (prof. dr hab. w Szkole Filmowej w Łodzi, wieloletni dziekan Wydziału Aktorskiego, aktor, pedagog)

     

      

    K I J O – Teatr Tańca

    K I J O – Teatr Tańca – platforma stanowiąca przestrzeń dla spotkania, wymiany doświadczeń, współpracy, działania. W procesie współ/tworzenia poszukuje na gruncie improwizacji, kontakt improwizacji, tańca współczesnego, teatru fizycznego, podstaw sztuk walki, szeroko pojętego Ruchu. Wynika to z różnorodnych doświadczeń scenicznych i specjalizacji członków grupy. Każdy wnosi coś do grupy i każdy może się od kogoś czegoś nauczyć, a wspólny mianownik czyli RUCH przekłada się na nasze działania. Za punkt wyjścia do kreowania i odkrywania obiera ciekawość, a to co ważne to Spotkanie.

    Michał Ratajski – performer, pedagog, tancerz, choreograf. Dyplomowany instruktor tańca współczesnego, nauczyciel kontakt improwizacji, stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu. Uczestnik międzynarodowej wymiany nauczycieli: kontakt improwizacji – ECITE, performerów – 100 DANCERS.
    Założyciel teatru tańca i fundacji KIJO. Współzałożyciel Akademii Kontakt Improwizacji. Organizator FRU Festiwalu (Polski Festiwal Kontakt Improwizacji) w Łodzi.
    Na co dzień związany z Łodzią, czynnie uczestniczy w licznych szkoleniach i festiwalach międzynarodowych (Polska, Rumunia, Litwa, Izrael, Ukraina, Chorwacja, Dania, Mołdawia). Nauczał m.in. w Niepublicznej Szkole Baletowej w Łodzi, od niedawna wykładowca Studium Teatralno-Aktorskiego w Poznaniu (STA). Współpracuje m.in. z Teatrem CHOREA (Łódź), Teatrem Pinokio (Łódź).

    K I J O 2 0 1 0 – 2 0 1 6 – mapa działalności

    A r t y s t y c z n a:
    Spektakle: Mioklonis, Do, Umrzeć w Atenach, Wszystko to z czym się [nie] urodziliśmy, Do witolda, Spokojnie…inni mają gorzej, Projekt kisz, Dyptyk na trzy duety

    Performensy: Człowiek z betonu I –III, Kod Łodzi, Się [PKA], One Billion Rising, Owoce i warzywa, Dopóty, dopóki taniec nie umarł, Droga kijo, Z rzeki powstałaś, Nie jesteś ślepy, Gwiezdne potyczki I – VI, Siema Stasiu, Improtest, Gry w koniec świata

    Video tańca: Windfall, Aegis, Uwolnić motyla [TVP], Ribcage, Tress, Nie budzmy lunatyka niech śpi, Hallway

    Dotknij Teatru: DT2013 Odkrywanie, DT2014 S.I.M.G, DT2015 Kisz, DT2016 Dyptyk na trzy duety / Gry w koniec świata

    Projekty/Rezydencje: Lutosfery, Polska Platforma Tańca

    E d u k a c y j n a:
    Warsztaty: Urban Tribes, Restart, Ruch a taniec, Kontakt Improwizacja, Improwizacja, Taniec współczesny, Technika tańca, Technika partnerowań, Warsztaty dla profesjonalistów – „KIJODA“, Treningi otwarte

    Projekty: Lato w teatrze + Dotknij Teatru

    I m p r e s a r y j n a:
    Wieczory tańca I - IV
    Scena ruchu I – VI2015, I – VI2016

    FRU FESTIWAL (festiwal tańca, muzyki i improwizacji): FRU#1, FRU#2, FRU#3, FRU#4, FRU#5, FRU#6, FRU#7, FRU#8, FRU#9, FRU#10
    REKORD JAM I, II (17h 39m), KARDIO JAM I, II, III, IV, NOCNE JAMY IMPROWIZACJI (cykl), JAMY IMPROWIZACJI (cykl), K-IMPROWIZACJA-JAMY I - VIII

    F e s t i w a l e (uczestnictwo): CONTACT ZONE (Kalisz), SOLO DUO (Budapeszt, Węgry), TROTUART (Łódź), SPACER (Kraków), KROKI (Kraków), BE FESTIVAL (Birnigham UK), RETROPERSPEKTYWY (Łódź), SCENA OTWARTA I, II (Tarnów), KLAMRA (Toruń), TEATRAKCJE (Suwałki), ŁÓDZKIE SPOTKANIA TEATRALNE I, II (Łódź), SCENA TAŃCA STUDIO (Warszawa)

    N a g r o d y: PUNKT DLA ŁODZI – kategoria „Twórcze Szaleństwo“, DANCE THEATER STORY – III miejsce Międzynarodowy Konkurs Video Tańca, 3,2,1 TANIEC – I miejsce konkurs chorograficzny, Kraków, MAKE MOVE – I miejsce konkurs chorograficzny, Tarnów

    K O N T A K T / M E D I A:
    > www.kijogroup.com
    > www.vimeo.com/kijo – kanał video spektakli KIJO
    > www.vimeo.com/frufestival – kanał video FRU Festiwalu
    > https://www.facebook.com/KIJO-133531206712754/ - funpage KIJO na facebook
    > https://www.facebook.com/FruFestival/ - funpage FRU na facebook

     


    Stowarzyszenia Miłośników Sztuki „PONADCZASOWI”

    SMS Ponadczasowi – Romualda Thomsen to w zasadzie synonimy, gdyż gdyby nie ona nie byłoby Ponadczasowych a ona nie mogłaby już teraz egzystować bez PONADCZASOWYCH.
    Zaczęło się to w 2013 roku. Wtedy Roma Thomsen uzyskała grant z fundacji „Ę” na stworzenie spektaklu. Znalazła scenariusz i reżysera Marka Chronowskiego (autora spektaklu) oraz grupę szalonych zapaleńców, którzy stali się aktorami. Znalazła również przyjazne przytulisko w AOIA w Łodzi i to tam zrealizowała swój projekt. Spektakl „Pękające torby z papieru” osiągnął sukces i był grany w ośrodkach kultury w Łodzi oraz poza nią do roku 2014. Wtedy otrzymał II nagrodę w Łódzkim Domu Kultury na Łódzkim Przeglądzie Teatrów Amatorskich Łópta.
    Jednak grupie zapaleńców zaczęło czegoś brakować - coś się kończyło i wszyscy zadawali sobie pytanie – co dalej? I wtedy ktoś z grupy napisał scenariusz kolejnego spektaklu. „Ucieczka/Wycieczka” była niejako kontynuacją „Pękających toreb z papieru”. Prace nad spektaklem scementowały grupę ludzi, chcących działać inaczej, niż z pilotem od telewizora w ręku. Kolejne przedstawienie Ponadczasowych odniosło sukces. Z przyjemnością patrzyło się na aktorów, którzy w garderobie płakali, mówiąc, że mieli swoje 5 minut. „Dla takich słów warto było tworzyć ten spektakl” - powiedział jego autor i reżyser Izabela Majewska.
    I po raz kolejny coś się skończyło, sukces został zapisany, ale znowu pojawiło się pytanie – co dalej?. Z rękawa został wydobyty kolejny scenariusz, a nawet dwa: „Krzykiem jestem…” autorstwa Izabeli Majewskiej i „Krowa w esencji różanej” autorstwa pana Andrzeja Ziemowita Zimowskiego. Oba spektakle miały swoje premiery w 2016 roku. „Krzykiem jestem…” zajął I miejsce na XX II Przeglądzie Twórczości Seniorów i tym samym został nominowany do eliminacji międzywojewódzkich na rok 2017 w Bydgoszczy.
    Wiosną 2015 roku, członkowie grupy teatralnej doszli do wniosku, że należałoby założyć jakikolwiek twór, który pozwoliłby na samodzielną działalność. I tak w sierpniu 2015 roku powstała decyzja o założeniu Stowarzyszenia Miłośników Sztuki „PONADCZASOWI”.

    Grupę tworzą:
    Włodzimierz Podgórski – piszący zabawne teksty monologów (zdobywca nagrody „Złoty talent” na Przeglądzie Twórczości Senioralnej w Bałuckim Ośrodku Sztuki), Krystyna Pacholska, Henryk Dudek, Paweł Kuleczka – muzyk tworzący aranżację utworów muzycznych, Izabela Majewska pisząca scenariusze spektaklu i oczywiście – Romulada Thomsen – tworząca słowa i muzykę do wszystkich spektakli.


    Galeria /




    Wróć do strony głównej
  • Luty 2017
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  •  
  •  
  •  
  •